24.1.2016

Taikakuu, Henkka&Kulkurit @Pesäkallio

Vaikka minulla on oikeus miun ommii tunteisiin niin mie kyllä romahan, kun mie ajattelenkii eilistä iltaa ja tansseja!

Varoitus: luvassa kevyet sokeriöverit eilisestä illasta, varaudu hallitsemattomaan hehkutukseen. Eilen olin siis piiiitkästä aikaa lavalla tanssimassa. Viimeksi olin käynyt joskus joulukuun puolessa välissä joten olikin jo korkea aika taas mennä. Pesäkalliolla esiintyi lempibändini Taikakuu ja sitten minulle uusi tuttavuus Henkka&Kulkurit. En tiedä, mistä olin saanut semmoisen käsityksen, että tuo jälkimmäinen olisi jotain keski-ikäisiä miehiä, mutta hehän olivatkin salskeita nuoria miehiä – jotka soittivat mielestäni kivaa musiikkia. Siispä minut näkee vastaisuudessakin heidän keikoillaan mahdollisuuksien mukaan. Tanssikansaa artistit olivat houkutelleet ihan sopivasti parketille ja lattialla oli mielestäni koko illan mukavasti tilaa tanssia. Myös nais- mies-suhde oli aika kohdallaan. Jossain vaiheessa oli tietty hieman enemmän naisia. Sen, mitä minä ehdin kiinnittää huomiota, niin jatkuvasti siellä rappusilla ei kuitenkaan seisonut kolmea pirkkoriviä niin kuin jossain tansseissa. Myös tanssijoiden ikä jakautui mielestäni mukavasti, oli nuorta ja vanhempaa juuri sopivassa suhteessa. Ainekset mahtavalle illalle oli siis katettu, tarvitsi enää vain vääntää levy kutoselle!

Oltiin yhden autolastillisen voimin liikenteessä ja saavuttiinkin hyvissä ajoin paikalle. Talvivaatekerroksen alta kuoriutuessa kun menee aina hetki jos toinenkin. Fiilis illasta oli jo valmistautuessanikin aika korkealla ja odotin luottavaisin mielin iltaa. Ilta alkoi varovasti valssilla lämmitellen jota seurasi hieman vielä alkukankeuden jäykistämä tango-liikehdintä ja viimeistään koneet lämpeni makoisan bugg-parin jälkeen. Ja kun kone oli käytetty kuumaksi niin sitten…ei muuta kuin pitkä päätyyn ja perään! Itseltä lähti minittäin meno ainakin ihan täysin lapasesta, pahasti laukalle, lotossa pamahti  7 oikein, osuin jackpottiin, mopo keuli holtittomasti ja lopulta karkasi ihan kokonaan (vieläkään ei ole mopoa näkynyt..)!  Tanssin päätyyn asti, jätin lattialle ihan kaiken itsestäni. Voi luoja sentään mikä ilta, huhhuh. Minulla ei riitä yksinkertaisesti sanavarasto tai adjektiivit kuvailemaan eilistä – olin taivaassa, olen vieläkin. 2000-0030 asti tuli käytännössä tanssittua kokoa ajan, paitsi lattarit ja muutama muu pari. Sain mukavasti hakuja (myös vierailta) vaikka en nyt kovin usein ole käynytkään viimeaikoina tanssimassa ja tietysti myös itse haeskelin tuttuja ja ennestään tuntemattomia kasvoja. Oli  kyllä niin makoisia viejiä ja kappalepareja, että ah!  J. Karjalaista lainatakseni ”oi mikä ihana ilta” <3 

Koska minä olen valitettavasti semmoinen ihminen joka tekee  usein ensin ja miettii mahdollisia seurauksia vasta jälkikäteen niinpä aiheutin eilen itse itselleni (taas) pienen tilanteen :D Taisi olla miestenhaku, mutta minua ei haettu tanssimaan. Mieli teki kuitenkin kovasti kun tuli hyvää musiikkia ja meninkin seinustalta pahaa-aavistamattomana hakemaan erästä herraa jonka kanssa olen muistaakseni kerran tanssinut fuskua tms.  Silloin soinut musiikki meni mielestäni fuskuna, mutta viejä oli sitä mieltä, että cha cha. Shiiiit – ajattelin! :D En siis tanssi lattareita lavalla, koska koen etten osaa niitä ja kevään tavoite on ottaa cha cha haltuun kesää varten. No siinä minä kuitenkin nyt pokkana vedin cha cha:ta – ja itseäni kehuakseni aika hyvin vedinkin kaikesta huolimatta! Mulle siis aina sattuu ja tapahtuu, mutta loppupelissä tuo oli kuitenkin ihan kiva juttu ja mä selvisin siitä elävänä. Ehkä on joskus parempi tosiaan, että tekee ensin ja miettii vasta sitten hehe..

En muista milloin viimeksi jalat ovat olleet näin kipeät tanssi-illan jälkeen. Teki mieli kontata autolle. Buranakin piti ottaa ennen nukkumaanmenoa, että saa säryiltä unta. Mutta nämä  on vain pikkuvikoja sen rinnalla, että ilta oli vaan niin ihana! Parasta viihdettä, mitä ihminen voi selvin päin tehdä! I’m loving it. Tänään sitten jatketaan semmoisella kevyehköllä 4 tunnin tanssitreenillä ja huomenna parin tunnin reippaat fuskut ja buggit - toivottavasti töppöset ei sano lopullisesti sopimustaan irti :)


Tässä muuten loppuun pieni tipsi, jonka oon kai joskus jostain lukenut ja muutaman kerran testannut ja ihan toimiva juttu on. Eli yleensä treenien tai lava-illan jälkeen kengät on hikiset/kosteat niin tungen niihin sanomalehteä imemään kosteutta. Illalla jos laitan paperitollot kenkiin niin aamulla otan pois. Ei mielestäni sukkahiki haise niin paljon kun silloin kun en vielä ollut kuullut tästä :)

Heh, yöllä nauratti kun ensimmäinen lehti mikä osui korista käteen oli "Einari ei arkaile lähteä iltapäivätansseihin" - miten sattuikaan, ja eikun kenkään :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti